ניהול זהות באמצעות הלינקדאין
בעולם בו כל חיינו מתנהלים או משתקפים באינטרנט אנו נדרשים לשמור על זהותנו והמידע הנקשר בה ברשת.
המידע עלינו ניתן לאיתור במידיות על ידי חיפוש במנועי חיפוש דוגמת גוגל. כשם שאתם בודקים בגוגל שמו של אדם בטרם תפגשו בו כך יעשו מרבית האנשים. לינקדאין הוא אחד הכלים המאפשר לנו לייצר זהות ברשת ולשלוט בה.
להלן מספר עיצות שיסייעו לכם למקסם את הפרופיל שלכם בלינקדאין:
- שם ושם משפחה– שדות אלו חשופים למנוע החיפוש של גוגל. יש לחשוב היטב האם תרצו להציג את שמכם באנגלית או בעברית או אפילו להוסיף לו מילת מפתח נוספת.
- כותרת משנה- הכותרת המופיעה מתחת לשדות השם מאפשרת לכם להכניס טקסט חופשי החשוף למנוע החיפוש של לינקדאין. היו חכמים וחישבו על מילות מפתח רלוונטיות ואפקטיביות לפיהן אנשים עשויים לחפש פרופיל כשלכם. השדה מוגבל במספר התווים.
- לינקים- לינקדאין מאפשר להוסיף עד 3 לינקים. הוסיפו כאן מקומות בהן יש לכם נוכחות הרלוונטית לצרכיכם העסקיים: בלוג, החברה בה אתם עובדים כעת,מיזם שיצרתם ומופיע באינטרנט וכדומה.
- URL– לינקדאין מאפשר לכם להתאים את ה-URL של הפרופיל לצורככם. שבצו בו את שימכם או שם העסק אם אתם עצמאיים. הוסיפו URL זה לחתימה שלכם באימייל וכדומה.
- SUMMARY – זה המקום הטוב ביותר בו תוכלו לספר על עצמכם. זה לא הזמן להצטנע. אם אתם לא תספרו על עצמכם, לא בטוח שאחרים יעשו זאת. שבצו מילות מפתח רלוונטיות לתחום התמחותכם, שפות שאתם דוברים וכדומה. שדה זה חשוף למנוע החיפוש של לינקדאין לכן מילות מפתח חשובות כאן.
- אפליקציות- כאן אתם יכולים לחבר את העולם החיצון ללינקדאין. יש לכם פרזנטציות או מסמכי PDF מקצועיים הציגו אותם כאן דרך האפליקציה של SlideShare. יש לכם בלוג? חברו אותו כאן דרך האפליקציה הרלוונטית ותקבלו הצגה שוטפת של פוסטים אחרונים בצמידות לפרופיל שלכם. אם אתם רוצים לשתף מסמכים ברשת השתמשו ב- Box.net.
- ניסיון – בכל חברה בה עבדתם הסבירו גם על מקום העבודה, מה היה המוצר/שרות לאחר מכן מה היה תפקידכם. כמו בקורות חיים רגילים פרטו מה היו הישגיכם במסגרת התפקיד הספציפי.
- המלצות- זה הזמן להשיג המלצות. פעלו בשיטת “קח-תן”. ראשית תנו אתם המלצה ואז יוקל עליכם לבקש מהצד השני לתת לכם. החלפת ההמלצות תיתכן רק בתוך המערכת. אם האדם שמנגד אינו איש קשר שלכם אין זה ניתן לביצוע.
- קבוצות- כל אחד יכול לחבור למקסימום חמישים קבוצות. עשו זאת. עצם החברות בקבוצה תאפשר לכם ליצור קשר עם חברים אשר אין לכם כל קרבה אליהם (ראשונה, שנייה או שלישית) תיפתח לכם האפשרות הטכנית “הציע להם חברות”.
- מידע אישי, פרט התקשרות – שימו לב, אתם רוצים שיצרו עימכם קשר רשמו באופן גלוי את פרטי ההתקשרות. זה לא הזמן לשמור על פרטיות.
- SETTINGS– ודאו שהפרופיל שלכם יופיע כ”פרופיל ציבורי“. כאמור , אתם רוצים להיות זמינים ונגישים.