כפתור סגירה

כתבה בנושא צר עולמי כעולם הסולמית: # לחיפוש עבודה ולגיוס עובדים

יום בהיר אחד, פרץ ההשטאג # לחיינו. זה התחיל בטוויטר ומהר מאוד התפשט לפלטפורמות אחרות – עד שהגיע לרשת החברתית הגדולה בעולם גם היום: הפייסבוק. האשטאג הוא כלי נפלא לחיפוש אחר דיונים ספציפיים, למציאת תחומי עניין משותפים ותתפלאו – גם לאיתור עובד חדש או למציאת עבודה מעניינת.

כמעט ביום בהיר אחד, פרצה הסולמית # התמימה לחיינו. זה התחיל בטוויטר ומהר מאוד התפשט לפלטפורמות אחרות – עד שהגיע לרשת החברתית הגדולה בעולם גם היום: הפייסבוק. האשטאג, כך נקראת אותה סולמית (#), והיא כלי נפלא לחיפוש אחר דיונים ספציפיים, למציאת תחומי עניין משותפים ותתפלאו – גם לאיתור עובד חדש או למציאת עבודה מעניינת. (residencyunlimited.org) חטיבת המחקר של אתוסיה, חברת השמה בהייטק, חושפת אתכם לאחד הכלים הפחות מוכרים בכל הקשור להאשטאג, אך כזה שכוחו גדל מיום ליום: גיוס עובדים.

 

היתרון הגדול של ההאשטאג הוא בפשטות: ברגע שתצמידו את אותה סולמית תמימה למילה מסוימת, היא תהפוך באותו רגע לברת חיפוש. ננסה לפשט זאת עוד יותר: קחו רשת חברתית בה מתאפשר השימוש ברשת. סמנו בהאשטאג מילה אשר נכללת בפוסט שפרסמתם (לדוגמא: #ישראל). מאותו רגע, כל מי שיקיש במנוע החיפוש של אותה רשת את הצירוף #ישראל, יגיע לכל הפוסטים בהם נעשה התיוג הזה – כולל הפוסט שלכם. כך, אפשר למצוא מידע ותוכן רב ללא כל מאמץ.

 

ה’מהפיכה’ שיצרה הסולמית הזו הפכה את ההתמצאות בנבכי הרשת, ובפרט באותו מבוך של מידע אשר נקרא רשתות חברתיות, לפשוט הרבה יותר. מי שמחפש פוסטים אשר קשורים לתחום העניין שלו, או אנשים שמפרסמים פוסטים באותם תחומי עניין, ימצא אותם במהירות ובקלות. לא צריך לחשוב יותר מידי כדי להבין עד כמה זה משנה את הדרך בה אנו צורכים מידע ברשתות החברתיות.

 

כיום מתברר – וגם כאן לא מדובר בהפתעה גדולה – שהשימוש בהאשטאג יכול לשרת שני סוגים של משתמשים ברשתות החברתיות: סוג אחד הוא הגולשים הפשוטים אשר מחפשים מידע בנושאים ספציפיים והשני הוא בעלי עסקים וחברות, שמעוניינים למשוך אליהם גולשים בעלי תחומי עניין ספציפיים. עם הזמן, היתרונות הללו הפכו לכלים שימושיים ביותר בעת חיפוש עבודה. כיצד? מייד תבינו.

 

אפשר להבין די מהר מדוע ההאשטאג הפכה להיות כלי נפוץ כל כך עבור מחפשי העבודה: ממש כמו שהם יכולים לחפש עבודה בלינקדאין, הרשת החברתית העסקית, כך הם יכולים לעשות גם בטוויטר ובפייסבוק, בזכות הסולמית הזו, ולעיתים בצורה מדויקת יותר. מספיק שיחפשו מילים הקשורות לחיפוש עבודה (#job, #newcareer, #משרהחדשה, #חיפושעובדים) כדי להגיע לכמות פוסטים ומידע שלא היו מגיעים אליה בשום דרך אחרת ובוודאי שלא במהירות כזו גבוהה.

למעשה, החיפוש ה’האשטאגי’ יכול להיות עוד יותר ממוקד, אם אותו עובד מחפש משרה בתחום ספציפי. כך, #מעצבאופנה, #בוגרהייטק, #QA וכדומה יוכלו להוביל אותו לפוסטים שמוקדשים כל כולם לעניינים אלו – בין אם לקהילות של אנשי מקצוע מהתחום, בהן בוודאי יפורסמו משרות כאלו ואחרות, ובין אם לפוסטים ספציפיים של מעסיקים המחפשים עובדים.

 

ההאשטאג במקרה הזה מסנן עבור הגולש, מחפש העבודה, את הפוסטים והתכנים שאינם רלוונטיים לגביו ומציג לו רק את אלו המתאימים לחיפוש שלו. ממש כמו בלוחות הדרושים המקוונים, גם ברשתות החברתיות הוא יכול לבצע פילוח ממוקד שיסייע לו למצוא עבודה במהירות. ואותה מילה, פילוח, היא זו שמשחקת גם לידיהן של החברות המחפשות עובדים.

 

לעיתים, תהליך גיוס העובדים יהיה קשה עוד יותר מתהליך מציאת העבודה. הסינון של המועמדים למשרה, הבחינות השונות שיש להעביר אותם, הראיונות הרבים והתהייה עד כמה הכישורים של אותו מועמד באמת מתאימים לעבודה המוצעת – כל אלו הופכים את החיפוש אחר עובד חדש למתיש, לכזה שדורש משאבים רבים ולארוך במיוחד.

ההאשטאג הופכת את החיים לקלים יותר גם עבור אותן חברות.

 

שוב נזכיר את אותה מילה חשובה ובעלת משמעות אדירה: הפילוח. בזכות ההאשטאג, יכולה החברה לסנן ולפלח את גולשי הרשתות החברתיות על פי תחומי העניין ועל פי הכישורים שלהם, כפי שהם בעצמם מציינים בפוסטים השונים. כך, איתור של אדם שעוסק כל כולו בתחום פיתוח התוכנה, או בחירה בפינצטה של גולש אשר סיים זה עתה תואר במדעי המחשב, יהיו פשוטים הרבה יותר כשבכל פינה פזורות אותן סולמיות נפלאות. בעזרתן, לא רק שניתן לאתר אנשים אשר מחפשים עבודה, מתעניינים בתחום הרלוונטי ומומחים בו, אלא גם ניתן לעקוב אחר אנשים כאלו, להתרשם מיכולותיהם ולאסוף עליהם מידע, במטרה לגייס אותם בעתיד.

 

אך מעבר לכל אלו, חברה מגייסת אשר תשתמש בצורה מושכלת בהאשטאג, תוכל למשוך אליה את המועמדים במקום לחפש אותם בעצמה. תיוג של אותן מילות חיפוש שציינו קודם בהקשר של מחפשי העבודה, ימשכו את האחרונים אליה וייצרו עבורה מאגר מועמדים גדול, ש’יתאספו סביבה’ במהירות ובקלות. עריכת צ’אטים או דיונים סביב מילת האשטאג מסוימת, דבר אפשרי בחלק מהרשתות החברתיות, יהפוך את הסיוג הזה לבעל תהודה רבה עוד יותר ואף ייצור לחברה תדמית עדכנית ומודרנית.

 

כך, בעזרת סימן אחד תמים, ניתן לשנות לחלוטין את כל דרך חיפוש העבודה והעובדים. כבר שנים שחברות ועובדים מבצעים את החיפוש הזה דרך הרשתות החברתיות, אך כיום, כשההאשטאג עומדת לרשותם, פעולות אלו יהיו ממוקדות, אפקטיביות ומשמעותיות יותר.

 

• השתדלו לקצר

• תייגו מילים מחופשות ולא כאלו שנחשבות ייחודיות

• השתמשו רק בראשי תיבות מוכרים ונפוצים

• צירוף מילים בהאשטאג אחד או בכמה האשטאגים נפרדים ישיג לרוב את אותה תוצאה (#בוגרהייטק מול #בוגר #הייטק)

• מיקום ההאשטאג בפוסט אינו משנה – העיקר שתתייגו את המילה המתאימה לכם

• אין הגבלה על מספר ההאשטאגים בפוסט, אבל מומלץ שלא להגזים.

 

 

מאמרים נוספים בנושא חיפוש עבודה

משרות הייטק וביוטק

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

מדריך לינקדאין למשתמש המתחיל

מדריך לינקדאין למשתמש המתחיל – שני בסדרה

שילוב סטודנטים בהייטק

סטודנטים? כך תשתלבו בעולם ההייטק

לא קל להיות סטודנטים ובמקביל לעבוד, אבל עבור אלה שלומדים מקצועות טכנולוגיים, זו ההזדמנות לפתח קריירה בהייטק, ולהרוויח שכר נאה

חמשיה צעדים לקריירה משגשגת

חולמים על קריירה משגשגת? חמישה צעדים בדרך לשנה טובה יותר

רוצים להצליח בהייטק: השנה תשקיעו במיתוג! כך תהפכו את השנה הקרובה לשחר של יום חדש, בחמישה צעדים (לא פשוטים ולא קלים, אבל בחיים צריך להתאמץ לפעמים).

המיתוסים על חיפוש עבודה בקיץ

מחכים לאחרי החגים? הגיע הזמן לנפץ את המיתוסים על חיפוש עבודה בקיץ

למרות הסברה הרווחת, השוק לא נכנס לקיפאון בחודשים החמים ביותר בשנה, החברות ממשיכות לגייס עובדים – וגם מחפשי העבודה לא נחים

יש 1,000 סיבות טובות לעזור לחברים!