1. מטרת התפקיד:
בנייה, הטמעה ובקרה על תשתיות, תהליכים ונהלי האיכות בחברה.
2. תחומי אחריות עיקריים (6-8 תחומים):
1. ניהול מערכת האיכות
– ניהול מערכת האיכות המשולבת ובכלל זה עבודה מול צוות הבטחת איכות, ממונה הבטיחות, איכות סביבה והמעבדה.
אחריות על ביצוע Gap assessment למערכת האיכות, בניית תוכנית השלמת פערים עם מנהל/ת האיכות ומעקב אחריה.
– בניית סטנדרטי איכות לעבודה בחברה: כולל נהלים, הוראות עבודה וכו', על פי ISO9001, ISO17025 בתיאום עם המעבדה, ISO14001 בתיאום עם ממונה איכות הסביבה ו- ISO45001 (OHSAS18001) בתיאום עם ממוני הבטיחות.
– מעקב אחרי תהליכי איכות כמו פעולות מתקנות, תוכנית מבדקים, ביצוע הדרכות איכות (מול מח' הדרכה) וכו'.
– הדרכה והנחיית הגורמים בחברה לנהוג על פי הנהלים המתוכננים, במקרה הצורך יבצע התאמות או יבחן דרכים לשיפור בתיאום עם הממשקים הרלונטיים.
2. בניית ותפעול של רוטינות איכות בחברה :
– הכנת סקר הנהלה מול הממשקים הרלוונטיים ומעקב ביצוע .
– ייזום, הכנה, הובלה ומעקב אחרי פורום איכות.
(בהמשך הדרך יוגדרו יעדי איכות KPIs שנעקוב אחריהם בפורום האיכות).
3. שותפות והובלת תחום האיכות בפרויקט ניהול הידע בחברה:
ניהול פרויקט של הקמת מערכת בקרת התיעוד (במערכת קיימת בחברה – מערכת PLM מתוצרת Siemens) . כולל הגדרת תהליך התיעוד יחד עם אנשי ההנדסה ו- IT ובקרת תצורה (מספור, שמירה, work flows, חתימות, Review, טמפלטים ועוד), כתיבת נוהל בקרת תיעוד, ניהול של השינוי במעבר למערכת בקרת תיעוד : כולל ייזום הדרכות (פרונטליות או אישיות או E-learning), איסוף מידע מהאנשים ששמרו אותו על מחשבים אישיים.
לאחר שבמערכת יוכנסו מסמכים הניהול שלהם יהיה במערכת ומנהל מערכת האיכות ינהל את מערכת התיעוד.
יתכן בהמשך כפיף בחלקיות משרה משרה לצרכי ביצוע בקרת תיעוד.
4. מבדקים –הכנה וליווי מבדקים חיצוניים, תכנון של תוכנית מבדקים פנימיים אפקטיבית, הנחיית הבודקים הפנימיים כולל ביצוע חלק מהמבדקים פנימיים בנושאי איכות באתרים השונים.
5. מערב אי התאמות ופעולות מתקנות ברמת החברה כולל ב- Business units עד סגירתן על ידי האחראים לתחקורן וביצוען.
6.. מוביל תהליכי איכות חדשים חוצי חברה על פי המשימות במחלקת האיכות.