כפתור סגירה

כתבה בנושא סיכום רבעון שלישי לשנת 2015: חברה מפטרת רבות אחרות מגייסות והביקוש לעובדים ממשיך לגדול

יחידת המחקר של אתוסיה מסכמת את הרבעון השלישי של שנת 2015, בתעשיות ההייטק והביוטק: מגמות שכר, ביקושים לתפקידים, מגמות חיפוש עבודה בתעשיות העלית, האקזיטים הבולטים ועוד.

שורת פיטורים בחברות ענק עולמיות, מעיבים מעט על אווירת הצמיחה והשגשוג בשוק ההייטק, אך משך הזמן הקצר בו מוצאים המפוטרים עבודה, מעיד על חוזק השוק ועל המגמה החיובית.

הרבעון הנוכחי המשיך להתאפיין בצמיחה והתעצמות בשוק הייטק, על אף מספר גלי פיטורים בחברות הרב־לאומיות ומספר חברות ישראליות. בשורה התחתונה, מספר המשרות הפתוחות בפני עובדי ההיי־טק והביוטק גדל, יש דרישה רבה למומחים במקצועות מבוקשים וברוב התחומים ממשיך במגמת העלייה.

מצד אחד פיטורים, מצד שני גיוסים מהירים יותר ורבים יותר

בשבועות האחרונים התבשרנו על פיטורים בהיקף נרחב בחברות ענק רבות, בהן HP שבכוונתה לפטר כ-30 אלף עובדים נוסף על ה-38 אלף שכבר פוטרו, גרופון העולמית אשר בכוונתה לפטר 1,100 עובדים, מתוך כ- 12 אלף כלל עובדי החברה וסמסונג, המתעדת לפטר כ-10% מעובדי המטה בחברה. גם חברת Microsoft העולמית הודיעה ביולי האחרון על סבב פיטורים גלובלי שיכלול כמה אלפי עובדים. מרכזי הפיתוח בישראל מצויים, ככל הנראה, הרחק ממוקד הפיטורים של מיקרוסופט. סבב הקיצוצים הנוכחי עתיד להתמקד בעיקר בקבוצת החומרה של מיקרוסופט ובפרט בפעילות המובייל של החברה. עם זאת, יתכן שעובדים בישראל יכללו במהלך הפיטורים אם תחליט החברה לבצע קיצוץ רוחבי ולא לפי תחום פעילות.

חרב הפיטורים גם לא פסחה ברבעון האחרון על כ-120 עובדים ישראלים מקוואלקום וכ-15 עובדים  ב-Pursway (שנרכשה על ידי חברת IPG העולמית) המצטרפים אל מפוטרי חברת AMD ו-150 מפוטרי מארוול מיולי האחרון להם צפויים להצטרף עוד כ-100 מפוטרים, בסבב פיטורים נוסף. נראה כי ההתמחות הטכנולגית המאפיינת את שוק ההייטק הישראלי, נותנת סוג של רשת הגנה מפני גלי הפיטורים העולמיים לעובדי ההייטק הישראלים. זאת ועוד, ע”פ נתוני חברת אתוסיה השמה להייטק ולביוטק, מסתמן כי משך הזמן לאיוש משרה בהשוואה לרבעון המקביל של 2014, משתפר ומתקצר ומעיד על  תקופה חיובית בה החברות זקוקות ליותר עובדים, מוכנות לשלם יותר, וכתוצאה מכך עומדות בפני העובדים אפשרויות בחירה רבות יותר ויכולת גבוהה יותר לשפר את מצבם בשוק התעסוקה.

 src=

המומחים במקצועות ה’חמים’ – נחטפים

מגמת התקצרות משך זמן חיפוש העבודה בהייטק, נובעת בין השאר מביקוש חסר תקדים למומחים במספר ‘מקצועות חמים’, בהם עובדים בעלי נסיון רלוונטי ‘נחטפים’ ע”י החברות. העובדים אשר מוצאים עצמם מחוזרים בתקופה האחרונה הם בעיקר מומחי DevOps, מומחי סייבר, מומחי Frontend, מפתחי אוטומציה ובעלי נסיון בתחומי ה-  Big Dataו-Data Scientist.

 src=

***לסקר השכר המלא של אתוסיה בשוק ההייטק והביוטק-לחץ כאן ***

“אנו נתקלים בחודשים האחרונים בתהליכי גיוס מהירים במיוחד בתחומים מסוימים”  מציין עדי עירוני, סמנכ”ל יחידת הגיוס באתוסיה “במקצועות הנחשבים חמים, לא נדיר למצוא מועמדים אשר מצאו משרה חדשה לאחר מספר ימים בודדים מן הרגע שבו החליטו לחפש תפקיד חדש. כך לדוגמא תפקיד ה-DevOps שהוא תפקיד חדש יחסית ומבוקש המהווה פונקציה חשובה כגורם מקשר בין תחום המחקר והפיתוח, לממשקים האחרים בארגון”. ממשיך ומדגים עירוני  “מומחה DevOPs אשר ליווינו, קיבל 7 הצעות עבודה רלוונטיות ותוך 4 ימים חתם על חוזה בחברת הייטק מבוססת אשר הציעה לו תפקיד מאתגר בתחום מומחיותו”.

עליות שכר מתונות, יותר ביקוש והרבה יותר הזדמנויות

המשך מגמת הצמיחה ברבעון האחרון באה לביטוי בצורה מתונה במגמות השכר אך בצורה ניכרת ובולטת ברמות הביקוש לעובדים, כפי שמעידה נירה קירקיריוס, מנהלת דסק בכירים באתוסיה: “הרבעון האחרון התאפיין בהתחזקות מגמת הצמיחה והדינאמיות בסקטור הבכירים בהייטק ובביוטק. בפני בעלי משרות בכירות וניהוליות, עומדות כיום הזדמנויות רבות מאי פעם. ההשקעות הרבות בחברות ישראליות בשנה האחרונה וזירת הסטארטאפים התוססת השואבת אליה בעלי תפקידים בכירים, כמו גם האווירה הכללית בשוק ההייטק והביוטק המתבטאת בתזוזות רבות – הביאו לדרישה ערה של אנשי מקצוע מנוסים לתפקידי הובלה וניהול”.

 src=

 src=

‘שוק של מועמדים’

כלל הנתונים שאספה יחידת המחקר של אתוסיה ועדויות רבות מן השטח מעידים כי בחודשים האחרונים שוק ההייטק והביוטק הינו ‘שוק של מועמדים’. מדובר בשוק בו החברות מתחרות על העובדים הטובים ביותר בתחומם, יש יותר משרות ממועמדים הגורמים לתנועה ודינאמיות רבה ועלייה בשכר בתפקידים נדרשים.

“אנו נתקלים בקושי גדול של חברות בשימור טאלנטים” מציין אייל סולומון מנכ”ל אתוסיה, “במצב השוק כיום, חברות נדרשות לפתרונות ומהליכים יצירתיים בכדי לשמר עובדים ייחודיים בחברה –  בניית מסלולי קריירה, אפשרות לפיתוח פרויקטים אישיים במסגרת העבודה, מתן גמישות רבה יותר בהיקף המשרה, אפשרות לעבודה מהבית ועוד.” אייל סולומון מוסיף: “המלחמה על העובדים והמחסור העצום במהנדסים הגדילה ללא ספק את עלויות הגיוס עבור כל עובד ועובד בקרב חברות הייטק רבות. חברות נכונות לשלם היום על שירותי גיוס אקטיביים, שנחשבו עד כה יקרים מאוד, ואף להציע בונוסים גבוהים עבור כל השמה, רק כדי לקצר את זמני הגיוס ולהצליח להגיע למועמדים טובים. מספר לא מבוטל של חברות הייטק מצהירות כי הן שמו להן למטרה לגדול עד סוף 2016 בלמעלה מ-50% במצבת כוח האדם שלהן. הצהרות מעין אלה מוסיפות שמן רב למדורה.”

על יחידת המחקר של אתוסיה

המידע נאסף על ידי יחידת המחקר של חברת אתוסיה. יחידת המחקר של אתוסיה עוקבת אחר מגמות בתחומי התעסוקה בענפי ההייטק, הביוטק, הקלינטק ושוק ההון, ועורכת באופן קבוע סקרי שכר בענפי ההייטק והביוטק. איסוף המידע וניתוחו הם אחד מתחומי הפעילות המאפיינים את גישתה הייחודית של אתוסיה בתחומי משאבי האנוש וההשמה בכלל וניהול הקריירה בפרט. אתוסיה מייצגת תפיסה מקצועית בתחומי משאבי האנוש ומציעה פתרונות איוש רחבים המבוססים על גישה ממוקדת-אנוש, על ידע מקצועי רחב ועל הבנה עסקית מעמיקה של הענפים הרלוונטיים.

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

אינפלציה גוברת

החורף כבר כאן

זה חודשים ארוכים שהאופטימיות שליוותה את שוק ההון ב-2021 מתפוגגת והולכת. בארה”ב, הבנק הפדרלי מוסיף להעלות את הריבית, במהלך שבנקים מרכזיים רבים בעולם מבצעים אף הם; האינפלציה גוברת; חברות גדולות שנראו חסינות למיתון, פותחות במהלכי פיטורים; המלחמה באוקראינה עדיין מעיבה על אירופה; ואי יציבות פוליטית בבריטניה הופכת את מצבה הלא פשוט, עקב הברקזיט, למאתגר אף יותר.

 

גל פיטורי עובדים

חרב הפיטורים פוגעת לא רק ביוניקורנים, אלא גם בחברות קטנות יותר.

דו"ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

רק שליש: דו”ח חושף את מצב הנשים העגום בהיי-טק הישראלי

דו”ח שהוציאה רשות החדשנות מלמד שההיי-טק הישראלי משתרך מאחור בייצוג נשים: רק כשליש מהמועסקים בו הן נשים וככל שעולים במעלה הפירמידה לתפקידי ניהול, ניהול בכיר והשקעות – כך קטן מספרן

משבר – כן, אסון גדול – לא

משבר – כן, אסון גדול – לא

בניגוד לחששות, אין צפי למשבר כלכלי נוסח 2001 ו-2008, אלא לגל מינורי שיסתיים תוך מספר רבעונים. כך יוכלו חברות הטכנולוגיה והעובדים להשאיר את הראש מעל המים בתקופה הסוערת הזו.

ההייטק מתגייס למען הקהילה

ההייטק מתגייס למען הקהילה

תרומה חברתית הפכה להיות חלק אינטגרלי מ”תנאי השירות” שמציעות חברות טכנולוגיה לעובדיהן. מאיפה זה בא, מה זה מעניק לחברה וכיצד יוצאים מזה נשכרים העובדים והחברות?

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

משבר הגיוס בהייטק: 6 טעויות שכדאי להימנע מהן

הביקוש לעובדים בתעשייה שובר שיאים, וגם התחלופה שלהם.
למה זה קורה, ומאיזה שגיאות אפשר להימנע בדרך לגיוס הטאלנט הבא שלכם