כפתור סגירה

כתבה בנושא חיים חדשים בתעשיית מדעי החיים

במחצית הראשונה של 2010 נרשם גידול של 17% בביקוש לעובדים בתחום מדעי החיים וגידול של 30% בביקוש לעובדים בקלינטק

 

תחום מדעי החיים חוזר לחיים, זו המגמה המסתמנת מנתוני חברת אתוסיה. במחצית שנת 2010 נרשמת עלייה משמעותית במשרות בתחום. בששת החודשים הראשונים של השנה  נפתחו למעלה מ-1,250 משרות חדשות  מה שמהווה גידול של 17% לעומת המחצית הראשונה  של 2009. הזמן הממוצע לאיוש משרה בתחום מדעי החיים נע בין שבעה  לתשעה  שבועות.

בתחום הקלינטק שצובר עניין בעולם כולו  נרשם גידול משמעותי של למעלה מ-30% בביקוש לעובדים בהשוואה למחצית הראשונה של  2009 . מנתוני אתוסיה גם עולה ביקושים ערים במיוחד בתחומי התפלת מים והאנרגיה החלופית .

מאיה שוולב, מנהלת תחום מדעי החיים באתוסיה,  אומרת:  “בניגוד לתקופות קודמות, בהן שוק המכשור הרפואי היה הדומיננטי בתחום מדעי החיים, ניתן לראות  היום כי  קיים גידול בביקוש לעובדים גם בסקטורים אחרים של  מדעי החיים השונות כגון פרמצבטיקה, מחקר, ביואינפורמטיקה, דיאגנוסטיקה וחברות תעשיתיות.  

בישראל רשומות כ- 980 חברות מתחום מדעי החיים, מתוכן למעלה מ- 300 חברות הזנק (סטארט אפ) המצויות בשלבי Seed    , 365 חברות בשלבי פיתוח,  260 חברות בשלבי מכירות ראשוניות וכ-150  חברות בוגרות.

ניתוח הביקושים, שנרשמו בתקופה האחרונה, מעלה כי מדובר בעלייה ברמת הפעילות בחברות המפתחות תוכנה לצרכי דיאגנוסטיקה רפואית, ותחום זה מראה את הצמיחה  המשמעותית ביותר. רק בחודשיים האחרונים נפתחו למעלה מ- 25 משרות בחברות מסוג זה.
כאשר בוחנים את התפקידים המבוקשים במחצית הראשונה  של שנת 2010 בולטים בעיקר התחומים הבאים: תחום האיכות והרגולציה (עלייה של כ-12% ), מהנדסי ביו-רפואה – התמחות שהולכת ומתרחבת  בתעשייה כיום (עליה של  14% ), מנהלי פרוייקטים ( עלייה של 15% ) וכמו כן ביקוש לבכירים בעלי ניסיון בניהול פרויקטים בפיתוח.

מנכ”ל אתוסיה, אייל סלומון, אומר כי המיתון של 2009 לא פסח גם על תעשיית מדעי החיים, אולם למרבה המזל היה לה ייתרון שהגן עליה: “מעצם היותה של תעשיית מדעי החיים תחום צעיר יחסית בתעשייה הישראלית, היא גם לא התרסקה באותה מידה כמו תעשיית ההייטק.  הנתונים החדשים נראים מעודדים ואם המגמה תימשך, אין ספק שהתעשייה תחדש את ימיה טרם המיתון.”

המידע נאסף על ידי  יחידת המחקר בחברת אתוסיה. יחידת המחקר עוקבת  אחר מגמות בתחומי התעסוקה בענפי ההייטק, הביוטק, הקלינטק ושוק ההון. היחידה עורכת באופן קבוע סקרי שכר בענפי ההייטק והביוטק. איסוף וניתוח המידע הוא אחד מתחומי הפעילות המאפיינים את גישתה הייחודית של אתוסיה בתחומי משאבי אנוש, השמה בכלל וניהול קריירה בפרט. אתוסיה מייצגת תפיסה מקצועית בתחומי משאבי אנוש, מציעה פתרונות איוש רחבות, המבוססות על גישה ממוקדת אנוש, ידע מקצועי רחב והבנה עסקית של הענפים הרלוונטיים.

 

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

תעשיית המכשור הרפואי – ענף בצמיחה

תעשיית המכשור הרפואי נחשבת כיום לתחום בעל פוטנציאל אדיר לצמיחה וגדילה בלתי פוסקת, בין היתר משום היותה חלק מענף הביוטק המתפתח. תחום זה קיבל דחיפה משמעותית באמצע העשור הראשון של שנות האלפיים וכעת נדמה כי הוא מתייצב, משיל את המשקל המיותר ובעיקר מתבגר – לקראת הפיכתו לפרי המבוקש ביותר בעולם ההייטק כולו. חטיבת המחקר של אתוסיה, חברת השמה בהייטק, מעניקה לכם הצצה נרחבת אל מה שעשוי להיות העתיד הטכנולוגי של כולנו.

שוק הביוטק הישראלי – חזית המחקר העולמי או אי יציבות עסקית?

נראה כי שוק הביוטק הישראלי יהפוך בשנים הקרובות לראש החץ של תעשיית ההייטק הישראלית. יחד עם זאת, מדובר בשוק שסובל מקשיים עסקיים שנעוצים, ככל הנראה, בגורם האנושי, ובעובדה שאנשי מחקר הם לא אנשי עסקים

“צריך לפתח תרופות בלוח זמנים מהיר יותר ובעלויות נמוכות יותר”

ראיון עם ד”ר אורן בקר, מייסד ומנכ”ל חברת דיינמיקס פארמצוטיקלס

שחקניות מפתח: חברות הביוטק המבטיחות בישראל

כבר שנים נחשב ענף הביוטק לכוכב העולה של תעשיות העל. כמו בהייטק, גם בתחום הזה נחשבת ישראל למובילה עולמית, מדינה אשר מציגה כמות פטנטים מרשימה במיוחד ונמצאת בצמרת, הן מבחינת ייצור והן מבחינת מחקר ופיתוח.

 

IBM מציגים את הסרט הקטן ביותר בעולם

כשהמדענים של IBM מחליטים ליצור סרט קצר, הם שוברים שיא גינס על הדרך! סרט הסטופ-מושן הקטן בעולם: A Boy And His Atom: The World’s Smallest Movie, הוא תוצר של ננו- פיסיקאים שהחליטו להינות קצת בזמן שהם חוקרים את החלקיקים הקטנים ביותר ביקום.

זרקור ביוטכנולוגי על חברת אבוג’ן – evogene

מחלקת המחקר של אתוסיה מתמקדת בחברת הביוטק אבוג’ן Evogene.