כפתור סגירה

כתבה בנושא חולמים על קריירה משגשגת? חמישה צעדים בדרך לשנה טובה יותר

רוצים להצליח בהייטק: השנה תשקיעו במיתוג! כך תהפכו את השנה הקרובה לשחר של יום חדש, בחמישה צעדים (לא פשוטים ולא קלים, אבל בחיים צריך להתאמץ לפעמים).

השקיעו במיתוג עצמי

פוליטיקה ארגונית תמיד היתה חלק חשוב בבניית קריירה, ועובדים שיודעים לתקשר טוב יותר את הכישרונות והחוזקות שלהם, ולהציג את תרומתם לחברה, יקודמו לרוב בקצב מהיר יותר משל עובדים אחרים, גם אם הם חרוצים ומשקיעים. אבל היום, בזמן שכולנו מתחזקים את התדמית שלנו ברשת, הדרך שבה אנחנו מציגים את עצמנו קריטית אף יותר.

כולנו מכירים את הקולגה שאלופה באקסל, את זה שתמיד יודע לפתור בעיות במחשב, את זו שתמיד קוראים לה כשצריך מישהו שמבין בסטטיסטיקה. כשאתם מצטיינים בתחום מסוים, ויודעים כיצד לשדר את המסר הזה לסביבה, אתם בונים לכם תדמית של מומחה, וכך גם יזכרו אתכם.

כדי לשדרג ולשפר את התדמית שלנו כאנשי מקצוע מעולים, חשוב לדאוג לניהול עמוד לינקדאין מעודכן, המציג את כל היכולות והכישורים שרכשנו, לצד רשימה ארוכה של אנשים שהכירו אותנו מקרוב ויכולים להמליץ על הכישורים שלנו. עוד לא מצאתם משהו שבו אתם טובים במיוחד? תשקיעו! צאו לקורס בשעות הערב, או גשו לאדם שכבר יש לו את הכישורים שאתם מחפשים – ובקשו ללמוד ממנו.

קחו חלק בקהילה

כיום יותר מתמיד, קל להיות חלק מקהילה של אנשים שמתעניינים בדיוק בתחומי העניין שלכם, עובדים באותו תחום מקצועי, עוסקים בתחביב דומה וכן הלאה. הקבוצה יכולה להיות מורכבת מאנשים מכל רחבי הארץ, וגם מכל העולם – כשכולם מאוחדים בעניין ובחיבה שהם רוכשים לנושא מסוים.

קבוצה היא דרך נפלאה לא רק לחלוק ידע ולחפש מענה לשאלות. זה גם המקום ללמוד בו, ולהיחשף לדברים שלא הכרנו קודם. לא פעם, קבוצה מקצועית יכולה גם לעזור לחבריה להתקדם ולשדרג לעצמם את הקריירה, באמצעות הקשרים המתפתחים בה.

בונוס מיוחד טמון בניהול קהילה ברשת – זו אמנם עבודה לא קלה, שיכולה לגזול זמן, אך היא מציבה אתכם בעמדה מצוינת למיתוג עצמי כמומחים בנושא הקהילה, כך שתהיו כתובת טבעית עבור כל מי שמתעניין בנושא, מחפש עובדים או רוצה ללמוד עוד.

למדו תחום חדש

מכירים את האנשים שלומדים כל החיים? יש להם סיבה טובה. מחקרים מספרים כי למידה של נושא חדש לעתים תכופות שומרת על המוח צעיר וחיוני יותר ומסייעת להגנה על הזיכרון. אבל יש גם יתרונות אחרים.

למשל, כשאנחנו לומדים נושא חדש שקשור בעבודה שלנו – זו דרך מצוינת להתקדם לתפקיד אחר ומאתגר יותר, בזכות הכישורים החדשים שרכשנו. מה גם שבתחומים מסוימים, למשל בהייטק, הלמידה המתמדת היא חיונית ולו רק כדי להישאר במקום ולא לפגר מאחור – בגלל השינויים התכופים בתעשייה הדינמית הזו.

בנו גאנט יעדים עצמיים

תארו לעצמכם שהייתם פותחים את אפליקציית וייז כדי לבדוק איך מגיעים למקום מסוים, ותוך כמה זמן – אבל בלי להכניס כלל את שם היעד. בדיוק באותו אופן, גם בחיים שלנו, אם לא נדע מה היעד שלנו, גם לא נדע באיזו דרך נגיע אליו, ואיך להתגבר על המכשולים שמחכים לנו בדרך להשגת המטרה.

בדיוק כמו שבארגון עסקי, וגם בממשלה, קובעים מדי פרק זמן שורה של יעדים – לחודש הבא, לרבעון הקרוב, לשנה הבאה וגם לארבע וחמש שנים – גם אנחנו צריכים לעשות זאת. גם אם לא נשיג את כל היעדים בדיוק בזמן שחזינו, הרשימה הזו הכרחית כדי שנדע למען מה אנחנו מתאמצים כל כך, ותסייע לנו להעלות את רמת המוטיבציה.

אזרו אומץ לעשות את השינוי

להתלונן זה קל, ולפעמים גם מתבקש: כך שלא פעם תפגשו אנשים שמרבים לקטר על העבודה, על הבוס, על השכר הנמוך – במקום לעשות מעשה ולשנות אותם. כשאתם עושים חשבון נפש עם עצמכם – האם אתם מרוצים מהמקום שבו אתם נמצאים? אם כן, הכל טוב ויפה. אבל אם לא, מה אתם עושים כדי לשנות את המצב?

הרבה מאוד אנשים מספרים כמה הם היו רוצים לעבור להייטק – בגלל התנאים, בגלל האתגר, בגלל התדמית המתוחכמת, וכמובן – בגלל המשכורות היפות. רק מעט מהם הופכים את החלום למציאות: השאר מסבירים ש”אין לי זמן ללכת ללמוד עכשיו ארבע שנים”, ושבכלל “נורא קשה להתקבל ללימודים”, ומסכמים ב”הכל בגלל שלא התקבלתי ל-8200″.

אז יש לנו חדשות – אנשי הייטק רבים כלל לא עברו במסלול שנדמה מקובל כל כך, של שירות צבאי ביחידה טכנולוגית, או לימודי תואר במחשבים. יש דלתות אחוריות שדרכן ניתן להשתחל לתעשייה.  הן אמנם ידרשו גם כן נכונות להשקעה של זמן, מאמץ וכסף – אך כאן מדובר בהכשרה של כמה חודשים, לעומת כמה שנים.

אז האם אתם מוכנים להפוך את השנה הבאה לתחילתה של דרך חדשה? בסופו של דבר, אין תחליף להשקעה ולמידה. אם אתם חולמים על שינוי, אין ספק שתחילת השנה היא הזדמנות מצוינת לכך. שנה טובה!

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

מדריך לינקדאין למשתמש המתחיל

מדריך לינקדאין למשתמש המתחיל – שני בסדרה

שילוב סטודנטים בהייטק

סטודנטים? כך תשתלבו בעולם ההייטק

לא קל להיות סטודנטים ובמקביל לעבוד, אבל עבור אלה שלומדים מקצועות טכנולוגיים, זו ההזדמנות לפתח קריירה בהייטק, ולהרוויח שכר נאה

המיתוסים על חיפוש עבודה בקיץ

מחכים לאחרי החגים? הגיע הזמן לנפץ את המיתוסים על חיפוש עבודה בקיץ

למרות הסברה הרווחת, השוק לא נכנס לקיפאון בחודשים החמים ביותר בשנה, החברות ממשיכות לגייס עובדים – וגם מחפשי העבודה לא נחים

יש 1,000 סיבות טובות לעזור לחברים!

לעבור את שלב הריאיון הטלפוני

מחפשים עבודה בתחום ההייטק או הביוטק? כך תעברו בהצלחה את שלב הריאיון הטלפוני

ראיון טלפוני הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך הארוך של מציאת מקום עבודה חדש והוא מחייב הכנה בהתאם לשלב בקריירה שלכם. מי שמזלזל בו, עלול להיפסל כבר בשלב ראשוני זה.