כפתור סגירה

כתבה בנושא גוגל מציגה: כך תהפכו למנהלים טובים ב-10 צעדים

מעצימים את הצוות, נמנעים ממיקרו-ניהול, יוצרים סביבה בטוחה להעלאת רעיונות חדשים ויודעים להעביר ביקורת בונה, כשנדרש. קווים לדמותם של המנהלים שהייתם רוצים לראות אצלכם בחברה

במשך כעשור, חקרה גוגל מה מאפיין מנהלים טובים במטרה ליישם את התוצאות בשדרת הניהול שלה עצמה. המאמץ השתלם, ובמהלך השנים, נרשם בגוגל שיפור בכל הנוגע לקצב תחלופת העובדים, לשיעור שביעות הרצון שלהם ולביצועים.

על פי ג’סטין בריסו מאתר INC, בכתבה שפורסמה ב”ביזנס אינסיידר”, הכישורים שמצא המחקר לא היו טכניים – אלא כאלה הקשורים באינטליגנציה רגשית של המנהלים, וביכולתם לקרוא ולשלוט ברגשות – שלהם ושל עובדיהם.

נירה קירקיריוס, מנהלת חטיבת הבכירים באתוסיה, אומרת כי “ניכר שרוב הכישורים מתקיימים בקרב המנהלים, אך כאן בישראל, אפשר להוסיף לרשימה כישורים נוספים – למשל, תוספת ייחודית של ‘חוצפה ישראלית’ או במלים אחרות, תעוזה מיוחדת.

“הכוונה היא לאנשים שכבר בשלבים התחלתיים של הקריירה שלהם כיוונו גבוה, לתפקידי ניהול, לא פחדו לקחת סיכונים וידעו איך לרתום אליהם אנשים – לאו דווקא בכוח הסמכות שלהם, אלא מאחר שהם מהווים מודל לחיקוי והערצה. דבר נוסף שבולט בניהול בישראל הוא הפתיחות והנגישות במערכת היחסים בין עובד למנהלו – ניהול בגובה העיניים”, אומרת קירקיריוס.

“מנהלים מצליחים הם אלה שידעו לזהות את העובדים שחיים ומדברים את אותם ערכים, ולגייס אותם לשורות הארגון”, מוסיף אייל סולומון, מנכ”ל אתוסיה. “הם יודעים למצוא את העובדים שמזדהים עם המטרה של הארגון, ושמחים לקום מדי בוקר ולפעול למענה. מנהלים שיידעו לטפח ולבנות צוותים כאלה, יוכלו להשיג כל יעד ביחד ולצלוח כל משבר”.

אז הנה מה שהופך מנהלים לטובים, על פי גוגל:

הם מאמנים טובים

מנהלים טובים אינם פותרים עבור עובדיהם כל בעיה שצצה – אלא משתמשים בה כהזדמנות ללמידה. הם מדריכים את העובדים, וחולקים תובנות בשעת הצורך. כך, הקבוצה שלהם מרוויחה ניסיון והתפתחות.

מעצימים את העובדים

אם יש דבר שעובדים אינם אוהבים, זהו “מיקרו ניהול” – כאשר מנהלים מתעקשים לעקוב מקרוב אחרי כל פעולה שהם עושים, קטנה כגדולה. מנהלים טובים מעניקים לעובדיהם את החופש שהם מעוניינים בו, כזה שמאפשר להם לחקור את הרעיונות שלהם, להסתכן במידה, וגם לטעות. הם גם מספקים את הכלים שהאנשים שלהם זקוקים להם, ומאפשרים לוחות זמנים גמישים וסביבת עבודה מתאימה.

בונים סביבת עבודה בטוחה

בפרויקט מחקר אחר שלה, גילתה גוגל כי האלמנט הבודד החשוב ביותר לביצועי הקבוצה הוא יצירת סביבה “בטוחה מבחינה פסיכולוגית”. על פי החברה, “בקבוצה הנהנית מסביבה כזו, העובדים חשים בטוחים לקחת סיכונים. הם מרגישים ביטחון בכך שאיש מהקבוצה לא יביך או יעניש מישהו אחר שיודה בטעות, ישאל שאלה או יציע רעיון חדש”.

חרוצים ומוכווני תוצאות

המנהלים הטובים ביותר הם לא רק עובדים מצוינים – אלא עוזרים גם לעובדיהם להשתפר, כשהם מהווים דוגמה ולא חוששים לעסוק גם בעבודה מלוכלכת, בשעת הצורך. הם לא חוששים להפשיל שרוולים ולעזור – מה שמעניק מוטיבציה לקבוצה.

יודעים להקשיב ולחלוק אינפורמציה

מנהלים מצוינים הם אנשים שיודעים להקשיב – מה שעוזר להם להבין טוב יותר את העובדים שלהם, ולהראות את האמפתיה הנדרשת. בנוסף, המנהלים הטובים מבינים שידע הוא כוח, ולכן הם שומרים על שקיפות ומשתפים ידע עם חברי הקבוצה, כך שהעובדים יבינו מה עומד מאחורי ההחלטות.

תומכים בהתפתחות בקריירה ודנים בביצועים

מנהלים מצוינים מעודדים את העובדים שלהם בכך שהם חולקים להם שבחים. עם זאת, הם לא חוששים גם להעביר ביקורת חיונית – בדרך בונה ומלאת טאקט. הם גם משקיעים בעובדים שלהם, ועוזרים להם להשיג את מטרות הקריירה שלהם. כך, הם מעוררים מוטיבציה בעובדים להחזיר לחברה באותו מטבע.

מציבים חזון ואסטרטגיה

מנהלים טובים יודעים בדיוק מה מצב הצוות שלהם בכל רגע נתון, לאיזו מטרה הוא מתקדם ומה צריך לעשות כדי להגיע לשם. באמצעות תקשורת טובה, הם עוזרים לשמור את חברי הצוות במסלול. הם גם מוודאים שכל עובד מבין את תפקידו האישי בהוצאה של האסטרטגיה לפועל.

בעלי כישורי מפתח ויכולים לייעץ לצוות

מנהלים טובים מבינים את התפקיד של אנשיהם, כולל המשימות והאתגרים היומיומיים שלהם. הם המנהל עובר למחלקה אחרת, הוא יקדיש זמן ללמוד כיצד הדברים נעשים בה, ויתאמץ לבנות אמון בטרם יוציא לפועל שינויים דרמטיים, או ייעץ לחברי הצוות החדש.

יוצרים שיתופי פעולה אפקטיביים

מנהלים רעים רואים את הצוות שלהם כמי שעובד נגד, או אפילו מחבל, בצוותים אחרים באותה חברה. מנגד, המנהלים הנהדרים רואים את התמונה הגדולה. הם עובדים למען טובתה של כלל החברה, ומעודדים את חברי הצוות שלהם לעשות אותו דבר.

לא מהססים לקבל החלטות

מנהלים מצוינים אינם אימפולסיביים, אבל הם החלטיים. אחרי שהם לומדים את העובדות ושוקלים את המחשבות והרעיונות של חברי הצוות, הם פועלים מהר – אפילו אם זה דורש מהם לקבל החלטה שלא כולם יסכימו איתה. לאחר מכן, הם מחויבים להחלטה זו.

למקור הכתבה:

https://www.businessinsider.com/the-best-bosses-do-these-things-according-to-google-2019-6#2-empowers-team-and-does-not-micromanage-2

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

כך תגייסו עובדים ב-2020: הדור הבא של עולם ההשמה

כך תגייסו עובדים ב-2020: הדור הבא של עולם ההשמה

הגיוס של היום זה לא הגיוס של פעם. זה ברור למקצועני גיוס שמבינים שדור חדש וזירת עבודה משתנה מצריכים שימוש בכלים שונים וחדשניים

משפחת אתוסיה מתרחבת

אתוסיה מתרחבת ומצרפת לשורותיה מתאמי גיוס, המעוניינים לפתח קריירה בתחום הגיוס וההשמה בהייטק. חברת אתוסיה מתמחה במימוש הפוטנציאל הקושר בין אנשים לארגוני הייטק וביוטק. לקוחותינו נהנים משירותי גיוס פרימיום, הכוללים איתור ואיוש משרות הייטק, ביוטק ותפקידים בכירים.

עולם הגיוס וההשמה – עובדות מפתיעות ל-2015

לכבוד שנת 2015 אספה עבורכם חטיבת המחקר של אתוסיה, חברת השמה בהייטק ובביוטק, כמה עובדות מעניינות אשר מצביעות היטב על השינוי שעובר תחום ההשמה והגיוס בישראל ובעולם, ומסייעות למגייסים, למחפשי העבודה ולמעסיקים להתכונן היטב לקראת הבאות.

Over Qualified? זו יכולה להיות הזדמנות פז עבור כל ארגון

מדובר בסוגיה מוכרת וידועה בשוק העבודה, הן מצידם של המעסיקים והן מצידם של מחפשי העבודה: אדם מגיש מועמדות לתפקיד מסוים ונדחה, משום שכישוריו גבוהים מידי, בעיני מערך הגיוס של אותה חברה. הסיבה היא שאנשי משאבי האנוש חוששים שאותם עובדים פשוט ישתעממו בתפקיד הקטן למידותיהם, לא ימצאו בו אתגר ויהפכו לממורמרים תוך זמן קצר – מה שישפיע על ביצועיהם ועל כל מי שנמצא בסביבת העבודה שלהם. יש בכך היגיון, כמובן, אך האם מדובר בתוצאה בלתי נמנעת? האם בכל מקרה של גיוס עובד המוגדר כ-Over Qualified, ייגרם נזק לחברה? לא בהכרח.

על המגייס, תהליך גיוס העובדים והתועלת לארגון

על חשיבות תפקיד המגייס בארגון, המקצועיות הדרושה בתהליך גיוס עובדים והתועלת בגיוס מדויק לארגון.

שווה ציטוט…

לשימושכם באירועי חברה, מתנות לעובדים או בשביל הכייף, איגדנו לכם אוסף אמירות מפורסמות שתמיד שוות ציטוט. תהנו 🙂