את שיחתנו עם אבינועם נובוגרוצקי, מנכ”ל חברת קלריזן, קיימנו על רקע הנוף הפסטורלי של הוד השרון.
המשרד הראשי של החברה ממוקם באזור התעשייה החדש של העיר.
אבינועם, במה עוסקת חברת קלריזן?
קלריזן מפתחת ומייצרת פתרונות תוכנה לניהול תהליכי עבודה מקוונים, המבוססים על טכנולוגיית ענן. החברה שלנו שינתה לגמרי את התחום. רוב החברות שואפות לספק למנהלים תמונה טובה יותר של התקדמות תהליך העבודה, גם על חשבון העובד המשתמש בתוכנה. קלריזן, לעומת זאת, מתמקדת במתן כלי שימקסם את ההצלחה של המשתמש. לכן המשתמשים מעדיפים את התוכנה שלנו – שנוסף על כך, מספקת גם למנהלים תמונת מצב בזמן אמת. בכל חודש אנו רואים מאות לקוחות חדשים שמצטרפים אלינו.
מה השינוי הגדול שחוללה קלריזן?
באתר שלנו יש קהילה פעילה מאוד, ואנחנו מקבלים תגובות מלקוחותינו באופן שוטף. לכן אני יכול לומר בביטחון שמרגע שחברה מתחילה להשתמש במערכת שלנו, היא מתחילה להגיב בזמן אמת על כל מה שקורה סביבה. כתוצאה מכך, נוצרת תרבות ארגונית אחרת.
איך נולד הקונספט?
החלטתי שאני רוצה לשנות את הדרך שבה חברות עובדות, ולעזור להן להתנהל כארגוני “זמן אמת”. היכולת להגיב על דברים שקורים מסביב נהפכה להיות עניין מרכזי. הקמנו את החברה ב-2006, ואנו משווקים את המוצר משנת 2010. זה לא הרבה זמן, אבל החברה מתפתחת בקצב מסחרר.
ומה בנוגע לאבטחת המידע?
קלריזן היא קודם כול חברה שמתמחה באבטחת מידע. כל העתיד שלנו תלוי ביכולת שלנו לשמור על המידע של לקוחותינו. לפיכך, רמת האבטחה אצלנו היא הרבה יותר גבוהה מאשר ברוב החברות שאנו עובדים איתן, ואנו מקפידים להשתמש באתרים שעונים על דרישות האבטחה המחמירות ביותר. אני יכול לציין בסיפוק, שמספר הארגונים שמנהליהם חוששים להוציא את המידע ממשרדיהם הולך ומתמעט. המערכת שלנו מבטיחה ללקוח רמת אבטחה מקסימלית, גם משום שבתוך המערכת עצמה אפשר להגדיר למי תהיה גישה לאיזה סוג של מידע.
זה לא הסטארט אפ הראשון שלך.
לא. בחברה הראשונה שלי, שנקראה סמארטים (Smarteam), כיהנתי כמנכ”ל במשך עשר שנים. החברה נמכרה לבסוף לחברה הצרפתית דסאו סיסטמס (Dassault Systems), ורציתי להקים חברה חדשה, שהמוצר שלה יהיה מבוסס על טכנולוגיית ענן. כבר במהלך העבודה שלי בסמארטים, ניסיתי לבנות מערכת שתוכל לסנכרן בין כל הגורמים שעובדים על פרויקט מסוים. כאשר הקמתי את קלריזן, הצלחתי סוף-סוף לעשות זאת. היום החברה נמצאת על דרך המלך.
מהו היעד הבא?
אנחנו רוצים, כמובן, להנפיק את החברה, כאשר נהיה מוכנים – בעוד שנתיים או שלוש. בהחלט יש לנו עוד הרבה עבודה, והרבה סימני שאלה.
מהם, לדעתך, המרכיבים של ההצלחה?
אני חושב שחשוב מאוד להבין את המגבלות שלך. להיות פתוח, כדי להקשיב. להיות סקרן, בשביל לדעת. אם תהיה שחצן ובעל אגו גדול, בטוח שתיכשל. האתגר של השוק הוא גדול מאוד; צריך למצוא את הפתרונות המתאימים לשוק ולדעת לשפר כל הזמן, להבין שאתה ממשיך ללמוד לאורך כל הדרך. זאת התפיסה שלנו בחברה: להגיב לדברים שקורים מסביב, לטכנולוגיות החדשות, לצרכים החדשים, לתחרות שמגיעה… הדינמיות היא אחד הסימנים הכי ברורים של העשור הזה. היכולת להגיב לשינויים היא היכולת המהותית ביותר כיום.
איך היכולת הזאת מתבטאת בניהול החברה?
כיום עובדים בקלריזן כמאה אנשים. בשנה האחרונה הכפלנו את מספר העובדים, ואנו ממשיכים לגדול. מה שחשוב לנו ביותר הוא תרבות הניהול. אני מחפש אנשים שמסוגלים לפתיחות ולהקשבה. הקשבה לקולגות, לעובדים, ללקוחות, לשוק ולכל דבר אחר, גם כשזה מאוד קשה. הדבר השני הוא כבוד. חשוב לנו לעבוד באווירה של כבוד הדדי. אווירה כזו עוזרת ליצירתיות לפרוץ החוצה. בחברה שהאווירה בה לא מכבדת, הכישרונות היצירתיים של כל אחד דועכים, ואנשים מתמקדים בהגנה עצמית. לכן הנושא הזה חשוב מאוד בעינינו. לא פשוט לבנות חברה שבה אנשים מכבדים זה את זה; זה כמו להילחם בגרביטציה. a loosing team, בעיניי, הוא צוות שאנשים בו הורסים אחד את השני, מרכלים אחד על השני, מתעסקים בפוליטיקה, במקום להתמקד במשימה. תמיד רע להם. אבל אם אתה מודע לכל זה, אתה יכול להצליח לבנות winning team אמיתי, שהוא בדיוק ההפך מזה.
אם יש לך זמן גם להשיג תוצאות וגם לטפח את תרבות העבודה והאווירה הרצויות, אין ספק שאתה מפגין יכולת ארגונית יוצאת דופן…
אני חושב ששני הדברים קשורים. זה לא עניין של זמן, זה עניין של סדר עדיפויות – לבנות את הדברים נכון מההתחלה, במקום לבזבז משאבים לתיקונים אחר כך. וכך ההנהלה אמורה וצריכה להתנהל.