כפתור סגירה

כתבה בנושא כוח לעובדים

אבינועם נובוגרוצקי, מנכ”ל חברת קלריזן

“למקסם את ההצלחה של העובד, ולתת תמונה מדויקת בזמן אמת למנהל” – זוהי השאיפה של אבינועם נובוגרוצקי, מנכ”ל חברת קלריזן   (Clarizen) המייצרת תוכנה לניהול תהליכי עבודה מקוונים.
ומה העיקרון הניהולי המנחה אותו?
“אווירה מכבדת עוזרת ליצירתיות של העובדים לפרוץ החוצה”.

את שיחתנו עם אבינועם נובוגרוצקי, מנכ”ל חברת קלריזן, קיימנו על רקע הנוף הפסטורלי של הוד השרון.

המשרד הראשי של החברה ממוקם באזור התעשייה החדש של העיר.

אבינועם, במה עוסקת חברת קלריזן?

קלריזן מפתחת ומייצרת פתרונות תוכנה לניהול תהליכי עבודה מקוונים, המבוססים על טכנולוגיית ענן. החברה שלנו שינתה לגמרי את התחום. רוב החברות שואפות לספק למנהלים תמונה טובה יותר של התקדמות תהליך העבודה, גם על חשבון העובד המשתמש בתוכנה. קלריזן, לעומת זאת, מתמקדת במתן כלי שימקסם את ההצלחה של המשתמש. לכן המשתמשים מעדיפים את התוכנה שלנו – שנוסף על כך, מספקת גם למנהלים תמונת מצב בזמן אמת. בכל חודש אנו רואים מאות לקוחות חדשים שמצטרפים אלינו.

מה השינוי הגדול שחוללה קלריזן?

באתר שלנו יש קהילה פעילה מאוד, ואנחנו מקבלים תגובות מלקוחותינו באופן שוטף. לכן אני יכול לומר בביטחון שמרגע שחברה מתחילה להשתמש במערכת שלנו, היא מתחילה להגיב בזמן אמת על כל מה שקורה סביבה. כתוצאה מכך, נוצרת תרבות ארגונית אחרת.

איך נולד הקונספט?

החלטתי שאני רוצה לשנות את הדרך שבה חברות עובדות, ולעזור להן להתנהל כארגוני “זמן אמת”. היכולת להגיב על דברים שקורים מסביב נהפכה להיות עניין מרכזי. הקמנו את החברה ב-2006, ואנו משווקים את המוצר משנת 2010. זה לא הרבה זמן, אבל החברה מתפתחת בקצב מסחרר.

ומה בנוגע לאבטחת המידע?

קלריזן היא קודם כול חברה שמתמחה באבטחת מידע. כל העתיד שלנו תלוי ביכולת שלנו לשמור על המידע של לקוחותינו. לפיכך, רמת האבטחה אצלנו היא הרבה יותר גבוהה מאשר ברוב החברות שאנו עובדים איתן, ואנו מקפידים להשתמש באתרים שעונים על דרישות האבטחה המחמירות ביותר. אני יכול לציין בסיפוק, שמספר הארגונים שמנהליהם חוששים להוציא את המידע ממשרדיהם הולך ומתמעט. המערכת שלנו מבטיחה ללקוח רמת אבטחה מקסימלית, גם משום שבתוך המערכת עצמה אפשר להגדיר למי תהיה גישה לאיזה סוג של מידע.

זה לא הסטארט אפ הראשון שלך.

לא. בחברה הראשונה שלי, שנקראה סמארטים (Smarteam), כיהנתי כמנכ”ל במשך עשר שנים. החברה נמכרה לבסוף לחברה הצרפתית דסאו סיסטמס (Dassault Systems), ורציתי להקים חברה חדשה, שהמוצר שלה יהיה מבוסס על טכנולוגיית ענן. כבר במהלך העבודה שלי בסמארטים, ניסיתי לבנות מערכת שתוכל לסנכרן בין כל הגורמים שעובדים על פרויקט מסוים. כאשר הקמתי את קלריזן, הצלחתי סוף-סוף לעשות זאת. היום החברה נמצאת על דרך המלך.

מהו היעד הבא?

אנחנו רוצים, כמובן, להנפיק את החברה, כאשר נהיה מוכנים – בעוד שנתיים או שלוש. בהחלט יש לנו עוד הרבה עבודה, והרבה סימני שאלה.

מהם, לדעתך, המרכיבים של ההצלחה?

אני חושב שחשוב מאוד להבין את המגבלות שלך. להיות פתוח, כדי להקשיב. להיות סקרן, בשביל לדעת. אם תהיה שחצן ובעל אגו גדול, בטוח שתיכשל. האתגר של השוק הוא גדול מאוד; צריך למצוא את הפתרונות המתאימים לשוק ולדעת לשפר כל הזמן, להבין שאתה ממשיך ללמוד לאורך כל הדרך. זאת התפיסה שלנו בחברה: להגיב לדברים שקורים מסביב, לטכנולוגיות החדשות, לצרכים החדשים, לתחרות שמגיעה… הדינמיות היא אחד הסימנים הכי ברורים של העשור הזה. היכולת להגיב לשינויים היא היכולת המהותית ביותר כיום.

איך היכולת הזאת מתבטאת בניהול החברה?

כיום עובדים בקלריזן כמאה אנשים. בשנה האחרונה הכפלנו את מספר העובדים, ואנו ממשיכים לגדול. מה שחשוב לנו ביותר הוא תרבות הניהול. אני מחפש אנשים שמסוגלים לפתיחות ולהקשבה. הקשבה לקולגות, לעובדים, ללקוחות, לשוק ולכל דבר אחר, גם כשזה מאוד קשה. הדבר השני הוא כבוד. חשוב לנו לעבוד באווירה של כבוד הדדי. אווירה כזו עוזרת ליצירתיות לפרוץ החוצה. בחברה שהאווירה בה לא מכבדת, הכישרונות היצירתיים של כל אחד דועכים, ואנשים מתמקדים בהגנה עצמית. לכן הנושא הזה חשוב מאוד בעינינו. לא פשוט לבנות חברה שבה אנשים מכבדים זה את זה; זה כמו להילחם בגרביטציה. a loosing team, בעיניי, הוא צוות שאנשים בו הורסים אחד את השני, מרכלים אחד על השני, מתעסקים בפוליטיקה, במקום להתמקד במשימה. תמיד רע להם. אבל אם אתה מודע לכל זה, אתה יכול להצליח לבנות winning team אמיתי, שהוא בדיוק ההפך מזה.

אם יש לך זמן גם להשיג תוצאות וגם לטפח את תרבות העבודה והאווירה הרצויות, אין ספק שאתה מפגין יכולת ארגונית יוצאת דופן…

אני חושב ששני הדברים קשורים. זה לא עניין של זמן, זה עניין של סדר עדיפויות – לבנות את הדברים נכון מההתחלה, במקום לבזבז משאבים לתיקונים אחר כך. וכך ההנהלה אמורה וצריכה להתנהל.

 

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

כך תגייסו עובדים ב-2020: הדור הבא של עולם ההשמה

כך תגייסו עובדים ב-2020: הדור הבא של עולם ההשמה

הגיוס של היום זה לא הגיוס של פעם. זה ברור למקצועני גיוס שמבינים שדור חדש וזירת עבודה משתנה מצריכים שימוש בכלים שונים וחדשניים

כך תהפכו למנהלים טובים ב-10 צעדים

גוגל מציגה: כך תהפכו למנהלים טובים ב-10 צעדים

מעצימים את הצוות, נמנעים ממיקרו-ניהול, יוצרים סביבה בטוחה להעלאת רעיונות חדשים ויודעים להעביר ביקורת בונה, כשנדרש. קווים לדמותם של המנהלים שהייתם רוצים לראות אצלכם בחברה

משפחת אתוסיה מתרחבת

אתוסיה מתרחבת ומצרפת לשורותיה מתאמי גיוס, המעוניינים לפתח קריירה בתחום הגיוס וההשמה בהייטק. חברת אתוסיה מתמחה במימוש הפוטנציאל הקושר בין אנשים לארגוני הייטק וביוטק. לקוחותינו נהנים משירותי גיוס פרימיום, הכוללים איתור ואיוש משרות הייטק, ביוטק ותפקידים בכירים.

עולם הגיוס וההשמה – עובדות מפתיעות ל-2015

לכבוד שנת 2015 אספה עבורכם חטיבת המחקר של אתוסיה, חברת השמה בהייטק ובביוטק, כמה עובדות מעניינות אשר מצביעות היטב על השינוי שעובר תחום ההשמה והגיוס בישראל ובעולם, ומסייעות למגייסים, למחפשי העבודה ולמעסיקים להתכונן היטב לקראת הבאות.

Over Qualified? זו יכולה להיות הזדמנות פז עבור כל ארגון

מדובר בסוגיה מוכרת וידועה בשוק העבודה, הן מצידם של המעסיקים והן מצידם של מחפשי העבודה: אדם מגיש מועמדות לתפקיד מסוים ונדחה, משום שכישוריו גבוהים מידי, בעיני מערך הגיוס של אותה חברה. הסיבה היא שאנשי משאבי האנוש חוששים שאותם עובדים פשוט ישתעממו בתפקיד הקטן למידותיהם, לא ימצאו בו אתגר ויהפכו לממורמרים תוך זמן קצר – מה שישפיע על ביצועיהם ועל כל מי שנמצא בסביבת העבודה שלהם. יש בכך היגיון, כמובן, אך האם מדובר בתוצאה בלתי נמנעת? האם בכל מקרה של גיוס עובד המוגדר כ-Over Qualified, ייגרם נזק לחברה? לא בהכרח.

על המגייס, תהליך גיוס העובדים והתועלת לארגון

על חשיבות תפקיד המגייס בארגון, המקצועיות הדרושה בתהליך גיוס עובדים והתועלת בגיוס מדויק לארגון.