כפתור סגירה

כתבה בנושא זרקור טכנולוגי: חברת LiveU

מחלקת המחקר של אתוסיה מתמקדת בחברת LiveU, אשר פיתחה מרכז שידור חי, ישיר ונייד שמחולל מהפך בכל הקשור לשידור הטלוויזיוני הקיים היום.

תעודת זהות:

שם: לייב יו (LiveU)

תחום: הייטק

מיקום: משרדי המטה והפיתוח – כפר סבא, ישראל

שנת הקמה: 2006

מספר עובדים: כ-150

מנכ”ל: שמוליק וסרמן

מקומן המרכזי של רשתות האינטרנט והסלולאר בחיינו מובטח לעוד שנים רבות. כבר מזמן התרגלנו לכך שהן מהוות נדבך עצום מעולמנו הפרטי, בכל מקום אליו נפנה. בשנים האחרונות שני הפיתוחים המופלאים הללו אף החלו משתלבים יחד, עד כדי כך שהיום שילוב זה נדמה לנו כמובן מאליו.

את שלל השינויים והשדרוגים שהתרחשו מאז כניסת האינטרנט והסלולאר אל חיינו הפרטיים יכול כל אחד למנות בקלות. לצד זה, השימוש בטכנולוגיות אלו שיפר ושיכלל את חיינו גם במעגלים רחבים יותר – כלכליים, עסקיים וחברתיים – מהם אנחנו נהנים מידי יום, גם אם לא תמיד נרגיש בכך. אחד מהם הוא הפיתוח של חברת LiveU הישראלית: קופסה קטנה ומתוחכמת שמשמשת כמרכז שידור חי, ישיר ונייד שמחוללת מהפך בכל הקשור לשידור הטלוויזיוני הקיים היום, בה בחרה חטיבת המחקר של אתוסיה, חברת השמה בהייטק, להתמקד הפעם.

התחליף לנידת השידור המסורבלת

כיום, הטלוויזיה שופעת שידורים חיים וישירים, לעיתים גם כמה עשרות כאלו ביממה. כדי לבצע שידור מהשטח, על ערוץ הטלוויזיה להשתמש באולפן קיים ובו כל הטכנולוגיה הדרושה ולשלוח ניידת שידור לוויני – רכב גדול ועמוס מכשירים. הפיתוח של חברת LiveU משנה את המציאות למאות תחנות טלוויזיה ברחבי העולם ומאפשר להם לבצע שידורים חיים מהשטח, באיכות HD הגבוהה ביותר.

הטכנולוגיה של LiveU מתבססת על  איחוד של מספר רשתות אלחוטיות: Wi-Fi, סלולאר, LAN, Wimax, 4G, 3G ועוד. כך למעשה מספקת הקופסה הייחודית מגוון אפשרויות חיבור בו זמנית, כדי להבטיח שידור וידאו ישירות לרשת, ללא בעיות קליטה ובאיכות הגבוהה ביותר.

הפיתוח של LiveU, אשר מוגן בפטנט, כולל שימוש באלגוריתם מורכב אשר מאפשר ליחידת השידור הניידת ‘לבחור’ בערוץ המתאים ביותר דרכו יתבצע השידור. לאחר דחיסתו, קטע הוידאו אשר מצולם במצלמה מחולק על ידי הקופסה לעשרות קטעים קטנים, וכל אחד מהם מועבר דרך הערוץ הזמין והחזק ביותר אל יעדו. ביעד, מחבר השרת את ‘הפאזל’ בחזרה, על פי סדר שליחת הקטעים ומשדר אותו אל הצופים – בעיכוב (Delay) של שנייה עד שתי שניות בלבד. הטכנולוגיה החדישה אף מפצה באופן אוטומטי על שיבושים כאלו ואחרים שהתרחשו בזמן העברת הנתונים, כך שלרוב איכות התמונה תישאר גבוהה מאוד.

למעשה, הפיתוח הזה מאפשר לכל אדם אשר מחזיק במצלמת וידאו ובקופסה של LiveU לשדר וידאו איכותי מכל מקום בו קיים חיבור לאחת מהרשתות האלחוטיות שציינו קודם, ובכלל זה גם שידור נייד – ללא מגבלות הקשורות למרחק ולטווח המומלץ ממרכז השידור, וללא תלות באורך כבלי תקשורת כלשהם.

שידורים חיים בכל העולם ובמגוון אירועים

חברת LiveU קיימת, כאמור, מאז שנת 2006 ותוך פחות מעשור הצליחה לחדור לשווקים בכל רחבי העולם. חשוב לזכור כי עולם התקשורת והטלוויזיה בפרט הוא שוק תחרותי וצפוף מאוד, כמעט בכל נקודה על הגלובוס, ולמרות זאת פיתוחיה של LiveU נמצאים כיום בשימוש בכ-60 מדינות.

הטכנולוגיה של LiveU משמשת להעברת שידורים חיים, פריצות שידור במהלך מהדורות חדשות, משדרי בחירות מהשטח ואירועי ספורט מהגדולים בעולם. “LiveU העבירה עד היום את שידורי הסופרבול, האולימפיאדה, המונדיאל, טקס האוסקר, טקסי הגראמי ועוד שלל אירועים מהגדולים והחשובים ביותר בעולם” אומרת כרמית דוד, מנהלת הלקוח בחברת אתוסיה. “החברה משתפת פעולה עם אתוסיה מאז 2010 ואנו מסייעים לה לגייס לשורותיה טאלנטים שמגיעים מהיחידות הטכנולוגיות המובחרות בצה”ל ומהמוסדות המובילים בישראל”.

אזרחים משדרים מהשטח

כבר בראשית דרכה של החברה, ניתן היה לחוש שמדובר בפיתוח בעל סיכוי גדול לשנות את פני עולם התקשורת כפי שהוא כיום. אט אט, זה אכן קורה על פני השטח, וגם הגופים הגדולים בשוק מכירים בעובדה זו וחוזים לחברה עתיד מזהיר. מאז הקמתה זכתה החברה במספר פרסים חשובים, כאשר אחד החשובים שבהם ניתן לה ממש לאחרונה: בתחילת 2014 היא נבחרה לאחד הסטארט אפים המבטיחים בעולם על ידי הפורום הכלכלי-עולמי (The World Economic Forum).

ומה עושה החברה כדי לשמור על המעמד החשוב הזה ויותר מזה, כדי לעמוד בציפיות הגדולות? לאחר שחדרה

כמו כן משתפת החברה פעולה עם יצרני מצלמות השידור המובילות בעולם כדוגמת פנסוניק וסוני, כשעל הפרק: שילוב הטכנולוגיה של LiveU כחלק אינטגרלי ממצלמות השידור.לשווקים רבים ברחבי העולם עם הטכנולוגיה הייחודית, שואפת החברה לעלות שלב  ולהרחיב את פעילות החברה גם לאפליקציות טלפונים סלולאריים, עם טכנולוגיה ייעודית שתאפשר לאזרחים התממשקות עם מערכות החדשות של ערוצי הטלוויזיה, ויכולת העברת שידורים ישירים מכל טלפון סלולארי.

המשך הפיתוח ושיתופי הפעולה שלה עם חברות בינלאומיות מהווה מדד מהימן להתפתחותה המתמדת בשוק עצום בעל פוטנציאל רווחי ענק. כיום נחשבת החברה לחלוצה בתחומה ואם תמשיך בדרך זו, היא אף תסומן בעתיד כאחראית לאחד השינויים גדולים ביותר שהתרחשו בעולם התקשורת בשנים האחרונות.

למשרות הייטק לחצו כאן

למאמרים נוספים על תעשיות ההייטק, ביוטק וקלינטק מאת יחידת המחקר של  חברת השמה בהייטק אתוסיה – לחצו כאן

הרשמה למגזין

להישאר מעודכנים תמיד בכל החדשות והטיפים הכי חשובים בעולם התעסוקה

שדה חובה*

אולי יעניין אותך גם...

העולים החדשים שנמלטו מאוקראינה יכולים להשתלב במגוון תפקידים בתעשייה

הפתרון למחסור בעובדי הייטק יכול להגיע ממקום לא צפוי

רבים מהעולים החדשים שנמלטו מאוקראינה משכילים ומיומנים. הם יכולים להשתלב במגוון תפקידים בתעשייה, שמשוועת לכוח אדם איכותי

תעשיית הגיימינג בישראל 2022

שרדה את הקורונה ומשגשגת: תעשיית הגיימינג בישראל 2022

למי שרוצה להפוך את התחביב של שעות הפנאי לעבודה מכניסה, מציעה תעשיית ההייטק הישראלי את תחום הגיימינג. הנה כל מה שתצטרכו לדעת אם החלטתם לחפש עבודה בתחום.

בוגרי היחידות הטכנולוגיות שומרים על יתרון וממשיכים להוביל את רמות השכר בהייטק הישראלי

בוגרי היחידות הטכנולוגיות שומרים על יתרון וממשיכים להוביל את רמות השכר בהייטק הישראלי

בהמשך לגדילה האדירה בהיקף ההייטק הישראלי, יוצאי 8200 ודומותיה ממשיכים לבלוט כמועמדים מועדפים וכשחקני מפתח . נתונים חדשים מראים כי ביותר ממחצית מהיוניקורנים הישראליים , המייסדים יוצאי יחידות טכנולוגיות ופערי השכר ההתחלתי הינם לטובת בוגרי יחידות אלה ( פערים המגיעים עד ל-45% בחלק מהתפקידים ).

תעשיית הסמיקונדוקטור 2021

תעשיית הסמיקונדוקטור 2021

בישראל מועסקים כיום 38,000 עובדים בתעשיית הסמיקונדוקטור.
רוב העובדים בתעשייה הינם מתחום הפיתוח וההנדסה מארגונים וסטרטאפים המפתחים שבבים לתעשיות הרכב, תקשורת דור חמישי (5G), הרובוטיקה, אחסון ולכל מוצרים ויישומים הדורשים כיום טכנולוגיות מתקדמות בתחום מציאות מדומה, ראייה ממוחשבת, IOT ובינה מלאכותית.

כיצד מיזוגי ה-SPAC משפיעים על יתר החברות בתעשיית ההייטק

צל כבד: כיצד מיזוגי ה-SPAC משפיעים על יתר החברות בתעשיית ההייטק?

לאחר סיום הרבעון הראשון של 2021, כבר ברור שגל הנפקות ה-SPAC ממשיך לשטוף את וול-סטריט ושסטארטאפים רבים מישראל מתכוונים להצטרף לחגיגה. איזו השפעה יש לכך על הארגונים שאינם מתכננים הנפקה בקרוב, האם הם נשארים מאחור או שמדובר בכלל בבועה שתתפוצץ? נירה קירקיריוס בטור אישי

כיצד השפיעה הקורונה על הנשים בתעשיית ההייטק?

כיצד השפיעה הקורונה על הנשים בתעשיית ההייטק?

In which fields was there an increase in the percentage of women compared to men, how many women joined the circle of job seekers in the last year and what is the field that creates new opportunities for professional women? Recent data on the Israeli high-tech market reveal a surprising picture